The Sum of All Violence, or How I Learned to Stop Worrying and Love the Dice.

Tilbage i december 2010 besluttet jeg mig for at pille lidt ved Dungeons & Dragons 4th edition. Denne beslutning var nok mest inspireret af Mortens kampagne Night’s Dark Terror, som fremstiller 4th edition på en inspirerende og positiv måde, et sjældent syn. Derfor besluttede jeg mig for at gå i gang med at skrive min egne D&D kampagne, og fra starten lavede jeg nogle rammer.

  • Spillerne skal kunne komme og gå frit. Der skal ikke være noget maksimalt antal spillerer som må være med i kampagnen, kun et maksimalt antal til hver spilgang.
  • Alle har samme antal xp, altid. Jeg bryder mig ikke om level gaps, og mener alle bør have mulighed for at bidrage lige meget.
  • Jeg vil ikke ændre i reglerne på spillet, kun lægge nye ting ovenpå, og restringere udvalget af regelbøger.
  • Der skal være nogle faste rammer til hvordan spillet skal forløbe. Man skal kunne bytte spillederen ud, uden at kampagnen ændres markant.
  • Der skal laves en alternativ belønningsmekanik, sådan at man som spilleder kan belønne en række udvalgte ting, uden at påvirke xp balancen.

Med stærk inspiration fra mange af Mortens mekanikker, blev der udformet et regeldokument med tillægsregler der sætter rammerne for spillet, og prøver at underbygge nogle af de idéer jeg havde til kampagnen. Dem kan du finde her.

Reklamer

Om Asbjørn Olsen

Progressive game designer with a passion for the surreal and the really boring
Dette indlæg blev udgivet i Rollespil og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s