[I den dybe, mørke, mærkelig skov] Synopsis + Ina and Her Bear

Her kommer så min anden idé til Fastaval 2014.

I den dybe, mørke, mærkelige skov

I den dybe, mørke, mærkelige skov er en antologi af nano games. Simple spil, der er formidlet på meget lidt plads, og der kan køres direkte uden nogen forberedelse. Antologien er bundet sammen igennem form og tema.

Formen er at spillet skal kunne skrives ned på et postkort, og kunne køres direkte derfra uden de helt store remedier. Forsiden af postkortet skal have et billede. Temaet ligger i titlen, og fokusere på skovens mystik og magi. Præcis hvordan temaet kommer i spil er op til den enkelte forfatter.

Antologien kommer til maksimalt at indeholde 10 spil. Jeg vil kræve at alle spillene bliver spiltestet for til en hvis grad at sikre kvaliteten. Samtidig vil jeg sørger for at arrangere sparring og workshops, hvor de involverede kan mødes og hjælpe hinanden med at få et godt resultat. Netop fordi selve skriveprocessen er nem at komme i gang med giver det os længere tid til at prøve ting af og læse hinandens spil.

Selv har jeg skrevet det første spil til antologien, Ina og hendes bjørn. Da spillet er utrolig kort inkludere jeg det bare direkte i synopsen, som et eksempel på hvordan et nanogame kan se ud.

ForsideBagside

I øvrigt har Troels Ken Pedersen også allerede skrevet sit spil, som handler om en troldkarl, en barbar og sexet sword and sorcery. Og adskillige andre har udtryk interesse, så jeg regner med at kunne komme op på 10 spil.

Jeg forestiller mig spilblokken tager 4 timer, så man kan nå at prøve lidt forskelligt. I princippet kunne det også være en novelle blok, men det betyder at færre at spillene når at blive spillet. Hvert spil spilles af 4 spillere, og ingen spilleder.

Nano games er det nye sort, og idéen kommer oprindeligt fra Epidiah Ravachol, og Vincent Baker har selvfølgelig også været der. Fastaval skal da være med på moden, så her er mit bud på hvordan vi kan gøre. Desuden er nanogames et fantastisk benspænd der kræver en masse nytænkning i forhold til formidling og spildesign. Og så er det første spil allerede skrevet og playtestet!

Kram, kys og kærlighed,
Asbjørn Olsen.

Hvis du gerne vil skrive et nano game til “I den dybe, mørke, mærkelige skov”, så kontakt mig for flere detaljer. Det er nemt og sjovt.

Om Asbjørn Olsen

Mechanical engineering student and game designer interested in everything from behavior change and self-reliance to woodworking and surrealism...
Dette indlæg blev udgivet i Rollespil og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til [I den dybe, mørke, mærkelig skov] Synopsis + Ina and Her Bear

  1. troelsken siger:

    Der mangler en vigtig oplysning, synopsis-wise: Hvorfor det her er fedt, ud over at det er på mode. Her ville jeg sige at nano-games er fede, fordi man er nødt til at være SINDSSYGT skarp og klar i spyttet for at koge et spil ned til et postkort. Det er et meget positivt udfordrende benspænd at arbejde med.
    Jeg kunne også godt tænke mig en linje om hvad der er fedt ved den her skov (temaet). Hvorfor skov?

    • Hvorfor Skov? Hvorfor noget som helst? Det er en æstetisk præference jeg har valgt, og det er fordi jeg gerne vil have spillene er tematisk bundet sammen.

      Og jeg skal nok skrive noget om hvorfor nano-games er vigtige for rollespillets fremtid og verden i det hele taget 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s